Tässä on tällä hetkellä sovitut ratapäivät. Näihin voi kuitenkin tulla vielä pieniä muutoksia, jos kilpailut siirtyvät tms.
Lisätietoa päivistä tulee foorumille suht pian. Yritämme saada ainakin Pärnun ratapäivät myyntiin mahdollisimman pian, jotta osallistujat voivat alkaa järjestelemään itselleen lauttamatkoja ja majoituksia.
--------- Ennakkomyynnissä jäsenille nyt ---------------
Su 5.5. Alastaro
Ti 7.5. Ahvenisto
La 18.5. Alastaro
Su 19.5. Alastaro
Su 26.5. Ahvenisto
Ma 10.6. Alastaro
La 15.6. Motopark
Su 16.6. Motopark
Pe 28.6. Ahvenisto
Ke 3.7. Alastaro
Ma 8.7. Audruring, Pärnu, Viro
Ti 9.7. Audruring, Pärnu, Viro
Ke 10.7 Audruring, Pärnu, Viro
------------------------------------------------------------
Ti 16.7. Alastaro
Pe 26.7. Kemora
La 27.7. Kemora
Su 28.7. Botniaring
La 3.8. Alastaro (MotOrg ry:n kesätapahtuma, ratapäivällä poikkeusjärjestelyjä)
Su 4.8. Alastaro
La 10.8. Alastaro
Ti 13.8 Ahvenisto
La 24.8. Botniaring
Su 25.8. Botniaring
La 31.8. Kemora
Su 1.9. Kemora
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Kiitos listasta. Vieläkö pärnu voi muuttua vai lukitaanko vastaus?
^ 8.-10.7. Taitais sopia mainiosti.
Lukitaan...?
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Hmmm.... näyttäis siltä, että Viro jää väliin. Tai oikeastaan homma on valinta tuon ja heinäkuun lopun Kemoran & Botniaringin päivien välillä... hmm... hmm. Jälkimmäistä puoltaa reissun hieno yhdistäminen kesän enemmän tai vähemmän pakolliseen anoppilareissuun. Saapi ajopäivien välissä lekotella järvenrantamökillä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jaa pitää sitä kait saada hitaimpaankin porukkaan kaunista z-vihreetä. Vielä kuin sais aikaseks laittaa Rukki taas uuteen kuosiin Mukana ja kamat Goofyn kärryllä paikan päälle.
ZRX1100...Ei ihan orggis tämäkään
Z1000R2...Ei ihan orggis...
Better slow than no show!
Non taken...
Tää on ihan oma valinta ja valintatilanne itse aiheutettu. Eipä oo toisaalta Kemora tai Botniaringkään tuttuja. Tilanne 70/30 pohjanmaan hyväksi. Tehkääpä niin hieno reissu, että pääsen sitten 2014 mukaan, kun kuviot jo tiedetään
P.S. Rataprofiili näytti mielenkiintoiselta siellä Virossa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kertokaas vielä nyt tyhmälle että pitääkö noille päiville ilmoittautua vai voiko vaan mennä..? (joo joo hommaan siivet kevään aikana)
Lisää tyhmiä kysymyksiä:
Onko sen suurempaa merkitystä suuntaako hitaaseen harjotteleen Ahvenistolle vai Alastarolle kun Tampereelta köröttelee? Ahvenistolle toki pykälän lyhkäsempi matka motaria körötellä mutta turuntie ei ehkä niin puuduttavaEli suomeksi ei varmaan radalla itsessään sinänsä ole väliä?
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
Liput tulevat myyntiin MotOrgin kauppaan. Lippu kannattaa ostaa etukäteen, niin se on halvempi, eikä paikkoja jätetä tietoisesti myytäväksi paikanpäällä. -> jos päivä on myyty täyteen, se on täynnä, eikä radalta enää myydä lippuja jollei joku jätä paikalle saapumatta.
Radalla sinänsä ei ole merkitystä, mutta joka tapauksessa kannattaa ensimmäiseksi kerraksi valita ratapäivä jolla on Ajotaito II koulutus. Tuossa koulutuksessa karsitaan ne pahimmat virheet pois joiden takia radalla (ja kadulla) yleensä kaadutaan ja se antaa hyvät eväät itsenäiseen harjoitteluun tulevilla ratapäivillä. Vaikka kyseessä on koulutus, niin silti päivän aikana pääsee ajamaan ihan itsenäisesti omaa ajoa radalla.
Harjoittelun alkuvaiheessa pidin (ja pidän edelleen) Ahvenistosta, sillä se on vaihteleva, se sisältää mielenkiintoisia mutkia ja se on lähellä. Niillä joilla vauhdit kasvaa keskiryhmästä ylöspäin tulee vaan yleensä kaatojen kautta kammo kaiteita kohtaan, joten sen takia ajan itsekin nykyään muualla. Harjoittelua varten Ahvenisto on erittäin hyvä valinta.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Kiitokset JuutanalleJa juu tosiaan nimenomaan tuota .orgin Ajotaito II-koulutusta kyttäilen. Sehän tosiaan pitäisi sitten näkyä siellä kun ratapäivää ostelee.
ps. joo noista Ahveniston kaiteista taisi joku kokeneempi ratakettu mainittakkin kun oli radoista puhetta.
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
Eipä teilläkään kauheen montaa ahveniston päivää ole, mutta koitetaan ees noille muutamille raahautua!![]()
K7 kilo
Ensikertalaiselle suosittelen näistä Ahvenistoa monipuolisempien mutkien takia, vaikka ei Alastarokaan huono vaihtoehto ole. Ekalla kerralla tosiaan kannattaa osallistua Ajotaito II kurssille, jolloin ekasta ratapäivästä saa huomattavasti enemmän irti kuin yksin suhatessa. Koulutuspäivä alkaa tarkoituksella rauhallisesti rataan ja oikeaan ajolinjaan tutustuen ja myöhemmin päivällä pääsee ajamaan vapaasti omaakin ajoa. Vapaassa ajelussakin on aina pari kouluttajaa mukana radalla, jotta voidaan töniä koulutukseen osallistujien ajotekniikkaa parempaan suuntaan ja saadaan kehitystä tapahtumaan. Ajovuorojen välissä tuolla kurssilla käydään ajamisen teoriaa muutamasta tärkeimmästä aihealueesta. Kurssille on mahdollista osallistua kaikilla Ahveniston päivillä ja Alastarolla aina ratatapahtuman ekana päivänä. (Yksittäisenä päivänä koulutus siis järjestetään aina, useampipäiväsessä tapahtumassa vain ekana päivänä.)
Terveisin:
Kouluttajan retale
Superbike #7
Toi mun Rytkönen ei mene melumittauksesta läpi edes tyhjäkäynnillä.Pitää kyllä ens kesää varten yrittää viritellä noi killerit siihen kuosiin, että Apparallekin pääsis. Olis ihan kiva kokeilla, että joko siellä pääsee alle 1:30 silleen varovasti ajellen.
Edit. Sitä paitsi se Smoto oli pirun hauska laite tuolla radalla. Esim. vikasta neulansilmästä hevosenkenkään asti pysty tulemaan torvi auki ja nenä tankissa sai ~150 mittariin siinä suoralla.Lisäksi se keventi keulaa siinä varikonmäen nyppylän päällä, mikä hieman yllätti ekalla kerralla.
![]()
Superbike #7
Koskas rupeaa ensimmäiset päivät tulemaan myyntiin? Nimim. Kärsimätönnnn!!!!!! ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
Vaikkei se kevään tuloa edistäkään yhtään...![]()
Yamaha R6 -08 kilipapyörä
"Rakas vaimo, sähän halusit lähteä autolla joskus Viroon käymään. Vastaavasti lupasit, ettet istu Rykkösen takapenkille, kun se on niin epämukava. Niin että haittaako jos mä meen yksin?"![]()
"Voiko kyykkypyörää ajaa ylipäänsä?"
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Kyllähän noi ihan koko päivän settejä on tavanneet olla, täältä voi lunttailla viime vuoden päivien pituuksia.
-nomen est omen-
Ratapäiväinfo antaa vastauksia aika kattavasti.
Hinnat toki viime vuotisia, eiköhän nekin päivity kun kevättä kohti mennään.
http://www.moottoripyora.org/keskust...-ratapäiväinfo
Yamaha R1 '06
Kiitos vastauksista Kriisille ja R1ivatulle ! Nyt vain lakki kourassa täyttämään vapaapäivä -anomusta. Onneksi on työaikapankki pullollaan tunteja joita voipi kulutella harrastuksiin. Eikä mene oppivan aika hukkaan![]()
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)